جمعه , اردیبهشت ۶ ۱۳۹۸
خانه / تجارت الکترونیک / کاربردهای بلاک چین
کاربردهای بلاک چین

کاربردهای بلاک چین

برای اینکه با بازاریابی بیشتر آشنا شوید باید در مورد مورادی که ممکن است در این باره برای شما مورد نیاز می باشند در ارتباط باشید به همین خاطر باید در مورد مطلب کاربردهای بلاک چین بیشتر بدانید. در ادامه در مطلب تجارت الکترونیک با ماهمراه باشید.

کاربردهای بلاک چین

 

امروز شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری در حال جمع‌آوری داده‌ها هستند؛ چراکه اغلب تصمیم‌گیری‌های مهم کسب‌وکار بر پایه‌ی آنالیز داده صورت می‌گیرد. چهار فاکتور اصلی کیفیت تجزیه‌وتحلیل و پردازش کلان‌داده را مشخص می‌کنند: حجم، سرعت، تنوع، صحت. تاکنون براهین و قرائن زاید سطوت سه فاکتور اول را به ما ثابت کرده‌اند. به‌عنوان‌ مثال «حجم» بسیار داده، کارایی تصمیم‌گیری‌های بازاریابی سیستماتیک و نیز مالی و بانکداری را تاثیر می‌دهد.

 

یا همان‌طور که مطالعات نشان می‌دهد، شرکت‌ها با ارزیابی داده‌های «سریع» (مانند اطلاعات تلفن همراه)، می‌توانند مشتریان خود را بهتر درک کنند. در حوزه‌ی مطالعه ها آکادمیک، داده‌هایی که از «تنوع» بیشتری برخوردارند، نظیر داده‌هایی که در قالب متن، عكس و ویدیو ظاهر می‌شوند، به پیش‌بینی‌های دقیق‌تر محققان کمک می‌کنند. اما وقتی صحبت از صحت، دقت و شفافیت داده‌ها است، تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند به رفع محدودیت‌های جسم کمک کند و بازاریابی براساس بر داده، یکی از صنایعی است که از مزایای این فناوری جدید بهره‌مند می‌شود.

در سال‌های اخیر، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های برندها و تبلیغ‌کنندگان، این بود که نمی‌توانستند امان باشند بودجه‌ی بازاریابی آن‌ها، چطور خرج شده است. تبلیغات دیجیتال پروسه‌ی پیچیده‌ای است؛ زیرا استظهار حاصل کردن از اینکه رسانه‌ی خریداری‌شده، دقیقاً خروجی دلخواه را نمایش می‌دهد کار سادگی نیست. نرخ کلاه‌برداری تبلیغاتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و هزینه‌ی گرانی به بازاریابان و ناشران مجبورسازی می‌کند.

به اعلامیه فورستر، در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۶ درصد از پولی که روی تبلیغات تصویری سرمایه‌گذاری شده، به علت کلاه‌برداری‌ها و خروجی‌های جعلی، از دست‌ رفته است. امید می‌رود که هزینه‌ی کلاه‌برداری‌های تبلیغاتی در یک دهه‌ی آتیه به ۵۰ هزارمیلیون دلار افزایش پیدا کند. اخیر مطالعات در مورد تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده، نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از شرکت‌ها از عدم شفافیت پروسه‌ها نگرانند و یک‌سوم آن‌ها از حضور واسطه‌هایی که عملکرد آن‌ها قابل‌پیگیری نیست، ناراضی‌اند. به همین دلیل است که برندهای معتبری نظیر P&G بودجه‌ی تبلیغات خود را کاهش می‌دهند؛ زیرا آژانس‌های تبلیغاتی، شفافیت مورد آرزو آن‌ها را برآورده نکرده‌اند.

بلاک‌چین از طریق آگهی‌های تأییدشده توسط تک‌تک مصرف‌کنندگان و اعتبارسنجی آن‌ها، شفافیت بیشتری به پروسه‌های بازاریابی براساس بر داده می‌بخشد و پشتوانه می‌کند که یک فرد موهوم پشت هر یک از قراردادهای رسانه‌ای است. بازاریابان به کمک بلاک‌چین کنترل دقیق محصولات خود را در دست خواهند داشت و به‌طور واضح می‌بینند که تبلیغات آن‌ها، کجا و به چه افرادی عرضه می‌شود. به‌این‌ترتیب قوی پشتی حاصل می‌کنند که طرفداران خیالی و مصرف‌کنندگان محتوای آنان را دیده‌اند نه ربات‌های خودکار.

 

یکی دیگر از نقاط ضعف قناعت تلفن همراه، تجربه‌ی کاربری است. شرکت‌ها دائماً مشتریان خود را با تبلیغات، ایمیل‌ها، کوپن‌ها و پیام‌های بی‌شمار، غرق می‌کنند. حكماً آن‌ها به این دلیل اجناس یكسان پیام‌ها را برای مخاطبان روانه می‌کنند که ترجیحات مصرف‌کنندگان را به‌خوبی نمی‌شناسند. تجربه‌ی فعلی، مثل این است که مقیاس متجاوز زیادی دارت را به هوا پرگره کنیم و خواستار باشیم یکی از آن‌ها به هدف به هدف خوردن کند.

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ۹۴درصد از بازاریابان، ایده‌ی مشخصی در مورد مصرف‌کنندگان خود ندارند و نمی‌دانند چسان می‌توانند سروكار بلندمدت آن‌ها را پذرفتاری کنند. ازاین رو تكثر از عهد احوال در امتیاز اینکه مردم چه زمانی و چگونه، چه تهی دست دارند، موفق عمل نمی‌کنند. این مشکل زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما تداول مشابهی از یک هتل را در چندین وب‌سایت بینش رویت می‌کنید، حال‌آنکه خودتان دو روز پیش اتاق رزرو کرده‌اید.

فناوری بلاک‌چین بسته به تأثیر فرکانس ارائه آگهی روی تمايل مصرف‌کنندگان، از انجام تبلیغات مکرر جلوگیری می‌کند. گرچه به نظر می‌رسد که کیفیت داده‌ها (یعنی اخیر فاکتور اصلی بلاک‌‌چین) مانع از كسب پناه دهی تصرف به این هدف نیكو گزیده خواهد شد، ولی برندها با استعمال از پیمان نامه هوشمند و كسب پناه دهی تصرف به پروسه‌های شفاف و دقیق، از این مسئله عبور می‌کنند.

اگر مصرف‌کنندگان دانسته ها بیشتری از ترجیحات خود را به اشتراک بگذارند، برندها درک بهتری از مخاطبان خود خواهند داشت و می‌توانند با ارسال پیام‌های چسبیده و به‌موقع، فرکانس تبلیغات را کاهش دهند. اما كثرت از مصرف‌کنندگان تمایلی ندارند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند؛ زیرا نمی‌دانند که شرکت‌ها چطور از این داده‌ها كاربرد خواهند کرد (مشکل بی‌اعتمادی). اما بلاک‌چین به‌عنوان یک دفتر کل کاملاً شفاف، به شرکت‌ها کمک می‌کند اتكا مصرف‌کنندگان را جلب کنند.

کاربردهای بلاک چین

 

در حال حاضر نیز مصرف‌کنندگان حاضرند دانسته ها خود را به ازای دریافت پیشنهادات و كارها خدمت گزاری ها بهتر، با شرکت‌های جانانه و مورد پشتگرمی خود به اشتراک بگذارند. درواقع، مشتریان باید مطمئن شوند که به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، برای آن‌ها ارزش‌آفرینی ملموسی دارد. این بدان معنی است که شرکت‌هایی که اعتماد کاربران خود را جلب کرده‌اند و دادوستدها ارزشمندی را به آن‌ها اراده می‌کنند، دسترسی بیشتری به اطلاعات شخصی مردم دارند.

ظهور فناوری بلاک‌چین، خاتمه‌ی این نگرانی‌ها را نوید می‌دهد، چراکه حالا مصرف‌کنندگان نه‌تنها به‌طور شفاف شاهدند که بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان چه جور از اطلاعات آن‌ها استعمال می‌کنند، بلکه می‌توانند نحوه‌ی به‌کارگیری داده‌های خود را کنترل کنند. از طرف دیگر، بلاک‌چین فرصت فوق‌العاده‌ای را در بندگی به فروشندگان جدید فناوری تبلیغاتی مثل هماهنگ ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی (مانند ورایزن و AT&T) قرار می‌دهد تا با فیس‌بوک و آمازون وارد انتظار شوند.

مطلب پیشنهادی

تجارت الکترونیک چیست و در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

تجارت الکترونیک چیست؟ چگونه رشد کرد؟ در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

دنیای اطراف ما دنیایی است تحت تاثیر بازار جهانی که در آن موارد مختلفی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *