چهارشنبه , آبان ۲۳ ۱۳۹۷
خانه / مقالات آموزشی / بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی یکی از شغل هایی است که از دیرباز به صورت های مختلف وجود داشته است و امروزه به یکی از شغل های پر درآمد در جهان تبدیل شده است. باید گفت تعدد برند های مختلف در صنایع و شغل های مختلف باعث می شود که به یک بازاریاب نیاز باشد تا بتواند برند شرکت خود را تبلیغ کند و گسترش دهد.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

در ایران هم امروزه صنعت بازاریابی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و به یک شغل رایج تبدیل شده است. با گسترش وسایل دیجیتال در جهان بازار یابی دیجیتال هم راه خود را باز کرده است امروزه به خاطر اینکه بیشتر مردم دنیا در بخش های مختلف زندگی از وسایل دیجیتال استفاده می کنند وجود دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت تبدیل شده است. در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی بازاریابی و ارتباط آن با دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

اولین نکته ای در خصوص دیجیتال مارکتینگ که باید دانست این است که دیجیتال مارکتینگ را نباید با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین اشتباه گرفت. بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به نوعی بازاریابی گفته می شود که در آن از وسایل دیجیتال استفاده می شود در حالی که در بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین عنصر اصلی و تاثیرگذار اینترنت است. بازریابی دیجیتال بسیار مفهوم گسترده ای دارد که می تواند بازاریابی اینترنتی را نیز در بر بگیرد.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

طبیعی است که دیجیتال مارکتینگ نیز مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایبی است اما وجود این معایب یا مزایا باعث نمی شود از گسترش دیجیتال مارکتینگ جلوگیری شود چرا که این نوع بازاریابی همگام با گسترش و همه گیر شدن وسایل دیجیتالی در دنیا گسترش پیدا می کند.

یکی از مزیت های مهم دیجیتال مارکتینگ این است که رسانه های دیجیتالی مخاطبان بسیار زیادی دارند یعنی با استفاده از آن ها می توان هم زمان مردم زیادی را در مورد خرید و مصرف یک محصول قانع کرد. دیگر بازاریابی به صورت رو در رو و چهره به چهره انجام نمی شود و از همین رو بازاریاب می توان تمرکز خود را به جای بیشتر روی محتوا متمرکز کند و همچنین معمولا وقت دارد پکیج بهتری را برای اقناع مخاطب آماده کند اما باید به این نکته توجه داشت که در دیجیتال مارکتینگ مخاطب هم وقت بیشتری برای تحقیق و تمرکز روی محصول دارد و کمتر تحت تاثیر روش های معمول اقناع قرار می گیرد. اهمیت این حوزه تا آن حد بالاست که امروزه می توان آژانس های دیجیتال مارکتینگ متعددی را دید که در این بخش بصورت گسترده و جدی فعالیت می کنند؛ آژانس دیجیتال مارکتینگ آویژه یکی از این آژانس هاست که سالهاست در حوزه خدمات سئو و بازاریابی و تبلیغات فعالیت می کند و رزومه قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

از دیگر معایب دیجیتال مارکتینگ می توان به این مساله اشاره کرد که زمان زیادی لازم است تا توجه مخاطب را در رسانه های دیجیتال به یک محصول جلب کرد امروزه مخاطبان به علت اینکه هم سواد بیشتری دارند و هم بیشتر در معرض ظهور برند های مختلف قرار می گیرد.

همچنین مخاطبان اطلاعات زیادی از اینترنت و رسانه های دیجیتال کسب می کنند و همین امر که اطلاعاتشان نسبت به برند های مختلف زیاد است باعث می شود تنها با روش های اقناعی قانع نشوند و واقعا در کیفیت تر و برند بهتر باشند.

منبع: http://www.opencart-theme.ir

 

مطلب پیشنهادی

هدف استفاده از الگوریتم های گوگل

هدف استفاده از الگوریتم های گوگل

برای اینکه گوگل بتواند در فضای مجازی بر فعالیت های وب سایت ها نظارت کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *