شنبه , مرداد ۲۶ ۱۳۹۸
خانه / تجارت الکترونیک / آموزش استراتژی بازاریابی
آموزش استراتژی بازاریابی

آموزش استراتژی بازاریابی

مهم ترین بخش بازاریابی مسئله آموزش در زمینه ی بازاریابی می باشد شما باید حتما در مورد استراتژی هایی که در زمینه ی بازاریابی مورد نیاز می باشد را بدانید و در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید در زمینه تجارت الکترونیک با شما در مورد آموزش استراتژی بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

آموزش استراتژی بازاریابی

طبق آگهی مؤسسه‌ی تحقیقاتی بازاریابی دیجیتال اسمارت اینسایتس، ۴۶ درصد از برندها تجنید دیجیتال خاصی برای خود درود نمی‌کنند و ۱۶ درصد از شرکت‌ها نیز برنامه‌های بازاریابی دیجیتال خود را با سایر فعالیت‌های بازاریابی، هماهنگ و یکپارچه‌سازی نکرده‌اند. ولی اگر شما طرح حساب‌شده‌ای نداشته باشید، چه انتظاری از رشد و نوآوری شرکت دارید؟ چگونه می‌خواهید حاصل عوارض(سفر به خارج) محل خروج و تلاش‌هایتان را بسنجید و از گذشته‌ها درس بگیرید؟

شکی نیست که در دنیای مدرن کسب‌وکار، سهم عمده‌ای از استراتژی‌های بازاریابی شما به دیجیتال مارکتینگ خاص پیدا می‌کند. صرف‌ نظر از اینکه کسب‌وکار آنلاینی را دائره می‌کنید یا یک شرکت خدماتی B2B، مشتریان جدید اكثر وقت خود را آنلاین سپری می‌کنند. ما در ابتدایی بخش تدریس بازاریابی دیجیتال، ابزارها و تکنیک‌های آلامد این حوزه را معرفی کردیم. در این مطلب، وضوح می‌دهیم که چگونه و طبق چه معیارهایی باید این ابزارها را کنار هم قرار دهیم تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چابک را سامان دهی و اجرا کنیم.

استراتژی دیجیتال

به‌طور خلاصه، تجنید دیجیتال مجموعه‌ی اقدامات بازاریابی آنلاین (و دیجیتال غیر آنلاین) است که به شما کمک می‌کند اهداف آخری خود را محقق کنید. به‌عبارت‌ دیگر یک استراتژی، برنامه‌ی عملیاتی التصاق به هدف ها چندگانه‌ی پذیرفتنی شما است. به‌عنوان‌مثال، هدف شما این است که تاسیس لید وب‌سایت خود را نسبت به سال گذشته، ۲۵ درصد تزاید دهید.

استراتژی دیجیتال بسته به مدل کسب‌وکار شما، ممکن است چندین هدف و چندین بخش‌ پویا را دنبال کند. اما اگر به اصول پایه‌ای دیجیتال مارکتینگ تسلط کافی داشته باشید، می‌توانید همه‌ی برنامه‌های آنلاین خود را نظیر و هم‌جهت با یکدیگر عمران ترقی دهید. بیایید پیش از هر چیز، ببینیم یک کمپین بازاریابی دیجیتال چیست و بعدازآن مراتب آراستگی سوق الجیش دیجیتال را مرور کنیم:

آموزش استراتژی بازاریابی

کمپین بازاریابی دیجیتال

بسیاری از بازاریابان مغایرت چندانی بین کمپین و استراتژی بازاریابی قائل نمی‌شوند. اما همان‌طور که فراتر سابقاً تعریض کردیم، تجنید دیجیتال مجموعه‌ای از اقداماتی است که شما را به یک هدف مشخص و تعریف‌شده می‌رساند. از طرف دیگر، کمپین دیجیتال مارکتینگ، اقداماتی است که اسكلت پیكره بندی سوق الجیش شما را شکل می‌دهند.

به‌عنوان‌ مثال شما می‌توانید کمپینی را برای به اشتراک‌گذاری قربانی نثار محتوای معشوق و کاربردی در توییتر راه‌اندازی کنید، تا از طریق این کانال به لیدهای بیشتری دست پیدا کنید. این کمپین بخشی از استراتژی كون لید شما است.

توجه کنید که اگر یک کمپین چندین سال بقا پیدا کند، هم به یک لشكركشی تحول نمی‌شود. بلکه هنوز یک تاکتیک است که در کنار سایر کمپین‌ها، عمارت ساخت لشكركشی شما را شکل می‌دهد.

نفوذ خریداران

مهم‌ترین پیش‌نیاز نگارگری برنامه ریزی تجنید بازاریابی (آنلاین یا آفلاین)، شناسایی مخاطبان است. تاپ :صفت عالی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بر اساس جزئیات شخصیت خریداران ساخته‌شده‌اند. شما به کمک نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها و سایر روش‌های غیردقیق و دقیق می‌توانید زوایای متنوع نفوذ مخاطبان را مودت خویشاوندی کنید و ازاین‌بین، مشتریان ایده آل خود را امتیاز بدهید. مهم این است که داده‌های خود را از منبع ها معتبری تأمین کنید، زیرا فرضیه‌های نادرست، سوق الجیش بازاریابی شما را به مسیری اشتباه هدایت می‌کند. كامل بلوز ركابی جامعه‌ی تحقیقاتی، ترکیبی است از مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و افرادی که خارج از مرتبت داده‌ی ارتباطی شما قرار دارند ولی با مخاطبان هدف همسویی دارند.

اما شما برای نظم لشكركشی بازاریابی دیجیتال، به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ پاسخ این سؤال به نوع شرکت (B2B یا B2C) و نوع دفعه (پرهزینه یا کم‌هزینه) تماس دارد. برای شروع می‌توانید داده‌های زیرا را جمع‌آوری کنید:

آموزش استراتژی بازاریابی

اطلاعات کمیتی یا دموگرافیک

مکان

با مصرف از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل وب اخت Google Analytics، به‌راحتی خبیر می‌شوید که ترافیک وب‌سایت شما از کجا می‌آید.

سن

چسبیده بودن و کاربرد دانسته ها سن مخاطبان، به صنعت شما مراوده دارد (ممکن است در حوزه‌ای تفحص کنید که سن مخاطبان هیچ تأثیری در عواقب پژوهش ها شما نداشته باشد). بهترین راه برای جمع‌آوری این اطلاعات، شناخت روندهای شی مشتریان فی نفسه و بالفعل و مرتبت داده‌ی مصرف‌کنندگان فعلی است.

آدرس شغلی

این داده ها بیشتر برای شرکت‌های B2B کاربردی است و به‌طور ساده، از ملاحظه سرگذشتها مشتریان به دست می‌آید.

مطلب پیشنهادی

تجارت الکترونیک چیست و در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

تجارت الکترونیک چیست؟ چگونه رشد کرد؟ در آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

دنیای اطراف ما دنیایی است تحت تاثیر بازار جهانی که در آن موارد مختلفی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *