چهارشنبه , آبان ۲۳ ۱۳۹۷
خانه / تجارت الکترونیک / آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز
آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز

آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز

هر دو بار که راه اندازی شرکت اپل بر عهده که استیو جابز بود این شرکت از نظر مهندسی و اجرا در نوآورانه‌ترین حالت ممکن قرار داشت. اپل ایضاً در آن زمان از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات استعمال می‌کرد. اکنون بیش از ۳۷ سال از اجرای یکی از کمپین‌های تبلیغاتی شرکت اپل می‌گذرد و به عقیده‌ی متخصصان این تداول نقش پررنگی در موفقیت شرکت ایفا کرده است. در ادامه در مطلب تجارت الکترونیک در مورد آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز

سهام شرکت اپل در سال ۱۹۸۰ به طور شریكی عرضه شد و نفوس مازاد یدكی را ثروتمند کرد. اما تنها چند ماه بعد از این موافقت شرکت با بحران جدی رو‌به‌رو شد. خریدوفروش کامپیوترهای شخصی بزرگ و در حال رشد بود اما هنوز هم تحت تأثیر کامپیوترهای بزرگ ابداع شده توسط شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی یعنی آی‌بی‌ام قرار داشت. شرکت آی‌بی‌ام در سال ۱۹۸۱ اقرار کرد قصد ورود به سوق و میدان معامله کامپیوترهای شخصی را دارد. ورود شرکت آی‌بی‌ام به تیمچه اپل در زمان حال شاید خنده‌دار به نظر برسد اما در آن ابزار زمانی، قرین این بود که شرکت‌هایی مانوس گوگل یا آمازون وارد خریدوفروش شما شوند. این مبحث ملودی اصلی برای شرکت اپل نیز به همان قدر ترسناک و جدی بود.

بزرگترین اسرار بازاریابی اپل در دادگاه فدرال فاش شداپل برای کاهش بورس بازاریابی، از شبکه های مدنی جمعی و تبلیغات دیجیتال بهره می برداستیو جابز تنها شخصی بود که بابت این مطلب مخافت نداشت. والتر ایزاکسون در کتابی با عنوان زندگی نامه استیو جابز در سال ۲۰۱۱ پی است او فوراً بعد از آشنا كردن کامپیوتر جدید آی‌بی‌ام یکی از آن‌ها را تذكیر داد و به همنشین اعضای تیمش به تدقیق دقیق اجزای باز شده‌ی آن پرداخت. شرکت اپل دچار هراس شده بود و می‌دانست مدیران شرکت‌های تکنولوژی برتری می‌دهند از شرکت‌های متمایز شده‌ای مثل هماهنگ آی‌بی‌ام خرید کنند تا سراغ شرکتی بروند که نامش از یک میوه گرفته شده است.

آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز

استیو جابز باید فکری به حال این مبحث ملودی اصلی می‌کرد و عاقبت مشیت گرفت با اعتمادبه‌نفس کامل تبلیغات اپل را در یک صفحه‌ی کامل از مجله‌ی وال استریت چاپ کند. بالاخره هم چشمی هم چشمی كردن دو طرفه‌ای میان شرکت سرکش اپل و یکی از غول‌های تکنولوژی یعنی آی‌بی‌ام شکل گرفت. نشانی انتشار این‌چنین بود: «خوش آمدی آی‌بی‌ام، جدا»

در آن زمان شرکت‌های دیگری معتاد خواهر شبیه Commodore ،Tandy و Osborne نیز در زمینه‌ی ایجاد کامپیوترهای شخصی موفق بودند اما شرکت اپل در حرکتی هوشیارانه همه‌ی آن‌ها را ابتكاری گرفت.این کمپین تبلیغاتی دردم نتیجه‌ی مثبتی برای اپل نداشت اما اخت کمپین تبلیغاتی «متفاوت فکر کنید» و بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی دیگر در ذهن مردم مستقر شد. این روش تبلیغات به دفعات توسط برندهای مختلف مورد كاربرد قرار رنجیده است. یکی از آن‌ها در سال ۲۰۱۵ و کمپین تبلیغاتی بود که یک شرکت پخش استریم موزیک پیام مشابهی را برای اپل توییت کرد.

آشنایی با کمپین تبلیغاتی استیو جابز

آیا بدون اشاعت خوش آمد گویی اپل به آی‌بی‌ام در سال ۱۹۸۱ این شرکت می‌توانست به اپل سال ۲۰۱۸ دگرگونی شود؟ این تداول شرکت اپل را به‌عنوان یک مبارز موهوم در مستوی تمام رقبا معرفی کرد و باعث شد شرکت اپل با حرکت رو به جلو معاصر به یک شرکت تریلیون دلاری تحول شود.

مطلب پیشنهادی

B2G و C2G، دو مدل تجارت الکتورنیک

B2G و C2G، دو مدل تجارت الکترونیک

در مقالات قبلی Opencart-Theme شما را با مدل‌های تجارت الکترونیکی – (B2C و C2C) آشنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *