جمعه , تیر ۲۹ ۱۳۹۷
خانه / مقالات برتر / چه کسب و کارهای به سئو نیاز دارند

چه کسب و کارهای به سئو نیاز دارند

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) می تواند برای هر مشتری نتایج مثبت و قوی در پی داشته باشد، اما مارکوس میلر (Marcus Miller) مقاله نویس، توضیح می دهد که چرا سئو ممکن است برای هر کسب و کار و یا هر وضعیتی مناسب نباشد.شنیدن این حرف از یک سئو کار ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شرایط بسیاری وجود دارند که جستجوی ارگانیک در آنها ممکن است تاپ :صفت عالی گزینه برای یک چالش بازاریابی نباشد. در ادامه در مطلب سئو در مورد چه کسب و کارهای به سئو نیاز دارند یشتر صحبت خواهیم کرد.

Image result for seo

در واقع، مواقعی هستند که سئو به انزوا به درد آن جایگاه ها نمی خورد. در این مقاله، من می خواهم چند ربع مشترک و معمول در آژانس خودم را بررسی کنم، که گاهی برای انجام سئو با یک مشتری قرارداد می بندیم، اما بعد قرار داد را لغو می کنیم چون به نظرمان سئو با مواردی که آنها در نظر دارند مطابق نیست و یا عدم تطابق در موارد دیگری وجود دارد (مثل سرعت، بودجه، و غیره).

بودجه

ین موضوع اولین و رایج ترین مسئله ای است که با آن مواجه هستیم. کسب و کار مورد نظر می خواهد در یک مدت مشخص در یک دوره زمانی ثابت و با بودجه مشخص رتبه بگیرد. شما باید اول چشم انداز را بررسی  کنید؛ و بسته به اینکه آیا یک کسب و کار محلی دارید یا یک کسب و کار در سطح ملی، باید در مورد هزینه ای که باید صرف کنید تا به جایی برسید واقع بین باشید.

برآورد هزینه پروژه های سئو به خودی خود اغلب دشوار است. متغیرهای فراوانی وجود دارند، اما در اکثر موارد، با مصرف از ابزارهایی مانند Majestic و Ahrefs می توانید تا حدی متوجه شوید که این رقابت به چه شکل است و رویکرد غیردقیق و دقیق برای حرکت رو به جلو چه خواهد بود.

البته، حتی زمانی که به جایی رسیدید که می خواستید، باز هم باید کارهایی انجام شود تا نشیم ارگانیک و مطلوب خود را حفظ کنید، و اگرچه هزینه این کار به مراتب کمتر از هزینه اولیه است، اما باید این عامل را نیز به بودجه بازاریابی خود اضافه کنید.

در دسترس بودن بودجه ایضاً می تواند افراد را به سمت تاریک سئو نیز هدایت کند. همیشه افرادی هستند که می خواهند خیلی سریع و در زمان کم با حكم های گوگل شما را به پیشرفت برسانند تا به این ترتیب مجبور نشوید خیلی از بودجه بازاریابی خود استعمال کنید –  در حالی که آسیب چنین کاری در دراز مدت به مراتب خیلی بیشتر است.

 زمان بندی

مسئله زمان بندی هم حسب معمول با بودجه همراه است، و شرکت ها حسب معمول تمایل دارند در یک دوره زمانی مشخص، مثلاً در نشیمنگاه ایستگاه سوم قرار بگیرند. اما در این مورد نیز نمی توانید خیلی راحت مشخص کنید که این کار چه مدت طول خواهد کشید.

سئو معمولا هدفی است که همیشه در حال حرکت است. علاوه بر این، اگر در حال حاضر در صفحه سه هستید و می خواهید جز سه لینک برتر در صفحع اول رتبه بندی شوید، بنابراین ما باید یک سری کارها را انجام دهیم و بررسی کنیم چگونه می توانید سریع تر به جلو حرکت کنید. به طور معمول، هرچه به بالای صفحه اول نزدیک و نزدیک تر می شویم، سرعت ارتقا کاهش می یابد و نتایج تا حدی بالا و پایین می شوند.

در اینجا هم درست شبیه تعیین بودجه، باید به این کوه دیجیتال که می خواهید از آن صعود کنید تا حدی اشراف داشته باشید و بتوانید یک بازه زمانی را تخمین بزنید که با بودجۀ در دسترستان هم خوانی داشته باشد. مثلث راندن پروژه در اینجا به ما نشان می دهد که پروژه های سئو هرگز نمی توانند هم خوب، هم سریع و هم ارزان باشند، در بهترین حالت شاید فقط بتوانید به دو معیار از این معاییر برسید – یعنی کار می تواند خوب و سریع باشد، اما قطعا ارزان نخواهد بود.

چه کسب و کارهای به سئو نیاز دارند

 رقابت آگهی

در حالی که سر و صدا و هیاهو در مورد پنگوئن و پاندا و دیگر اجزای الگوریتمی زیاد است که محتوای کم کیفیت یا تلاش هایی که برای دستکاری نتایج وجود دارند را به شدت مورد هدف قرار می دهد، اما جنگ واقعی در مورد اسپم ها، توسط تیم طرح بندی صفحه (page layout) هدایت می شود.

حرکت اخیر گوگل در نشان دادن چهار آگاهی در بالای صفحه نتایج جستجو برای برخی از کوئری ها، و سپس بزرگ تر کردن این آگهی ها، باعث شده است که محتوای ارگانیک بیشتر از همیشه به پایین صفحه منتقل شوند. Factor in site links and ad extensions in paid results، و شما می توانید بیش از ۲۰ لینک در بالای اولین لیستینگ ارگانیک داشته باشید. لیستینگ های ارگانیک برای عبارات تجاری، در ترکیب با برخی از نتایج محلی، نتایج تصویری، اخبار، و یا محتوای دیگری که در صفحه اول هستند، can look like a poor relative of the big booming ads.

رقابت در فضای آگهی نیز خیلی شدید است. کسانی که تبلیغ می کنند دائما حواسشان به این است که چه کلمات کلیدی نتیجه می دهند و می توانند صفحات فرود عالی خلق کنند و در ارائه آگهی ها مبتكرانه :صفت آفرینشگرانه عمل می کنند تا دلگرمی حاصل کنند لیستینگ های ارگانیک در مورد عبارات تجاری، کمتر و کمتر کلیک می خورند. لیستینگ های ارگانیک به طور کلی کلیک های بیشتری می گیرند؛ با این حال، زمانی که به عبارات کاملا تجاری نگاه کنیم، متوجه می شویم که نتایج جلا شده (paid results) به ازای هر یک کلیک ارگانیک، دو کلیک می گیرند، و فکر می کنم گوگل به همین دلیل بود که به ارگانیک های تجاری (commercial organic) واکنش نشان داد.

 کلمات کلیدی اشتباه

ما اغلب با این مسئله روبرو می شویم، و حسب معمول وقتی اتفاق می افتد که برخی از کلمات کلیدی نمی توانند کاری از پیش ببرند چون کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند چرا که هیچ لشكركشی وجود ندارد که باعث شود هر کسی که کلیک می کند، در نهایت هم خرید بکند. كامل بلوز ركابی مثال در اینجا این است که هدف کاربر جستجوی یک کلمه کلیدی اطلاعاتی باشد اما یک صفحه تجاری خاص برایش باز شود. برای مثال، کاربر با جستجوی “بهترین سوار كردن نصب كردن قطعات مختلف یك دستگاه (رادیو ال سی دی”، از صفحه ای سر دربیاورد که به جای اینکه به کاربر اطلاعاتی بدهد یا برای تصمیم گیری در مورد خرید به او کمک کند، فهرستی از سوار كردن نصب كردن قطعات مختلف یك دستگاه (رادیو های LCD  را آورده باشد.

اغلب مشخص نیست که یک آلبوم کلمات کلیدی مشخص چگونه کار می کنند، به همین دلیل، می توان با استعمال از تبلیغات کیلکی، آزمون های پایه ای انجام داد تا ارزش آن کلمات کلیدی را بهتر تشخیص داد. با خرید ۱۰۰۰ کلیک و اثبات نتایج با مبالغ کم، می توانید معیارهایی را تعیین کنید که به شما کمک می کنند در مقابل ضربه های سئو جا خالی دهید.

ممکن است شاهد مخالف هایی در مورد این رویکرد باشید، اما یک ماه کمپین تبلغات کلیکی که به هیچ نتیجه ای نرسیده است، بهتر از شش ماه کمپین سئویی است که عبارات را رتبه بندی می کند و هیچ نتیجه ای هم نمی گیرد.

گوگل بسیار هوشمند است، و رتبه بندی برای یک عبارت خاص کاملا لازم بلوز بی آستین محتوا برای آن عبارت جستجو است. بدین لحاظ دوباره می گویم، اگر نمی خواهید یا نمی توانید چنین محتوایی تولید کنید، باید بدانید که این استراتژی سئو، تجنید خوبی نیست.

وقتی به پایان اطلاعاتی طیف کلمه کلیدی (informational end of the keyword spectrum) برسیم، خطوط و محدودۀ بین بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، و بهینه سازی سایت محو می شود، بنابریان دلگرمی حاصل کنید استراتژی شما امکان چنین کاری را می دهد.

موارد كثرت وجود دارد که کلمات کلیدی ممکن است مناسب آنها نباشند، از رقابت آگهی گرفته تا صرفا دور بودن از موضوع به لحاظ استراتژیکی. قبل از اینکه بخواهید یک کمپین بلند مدت را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدیتان به خوبی عمل می کنند.

 کسب و کار جدید

جستجوی ارگانیک یك لاقبا و توانگر زمان و تلاش است، بدین سبب اگر در حال راه اندازی یک صنعت بسیار رقابتی هستید و شدیدا نیاز دارید خیلی سریع نتیجه بگیرید، بهتر است بدانید سئو ممکن است خیلی مناسب شما نباشد. حتی در فضای کسب و کار محلی هم می توانید ببینید که شش ماه یا بیشتر طول می کشد که به نتیجه دست پیدا کرد.

چه کسب و کارهای به سئو نیاز دارند

اگر سرعت برای شما مهم است، ممکن است بخواهید بر روی یک تاکتیک بازاریابی تمرکز کنید که می تواند به سرعت به نتیجه برسد. سپس در حالی که با دقت نتایج حاصل از کمپین ارگانیک خود را مقدار گیری می کنید، به آرامی ترافیک ارگانیک خود را در پس زمینه ایجاد کنید.

در صورتی که هیچ کس از محصول یا خدماتی که ارائه می کنید اطلاع نداشته باشد، سئو ممکن است گزینه خوبی نباشد. اگر هیچ کس در جستجوی شما و یا آنچه انجام می دهید نباشد، بدین لحاظ کسی پیداتان نمی کند.

در این مورد، شما باید بر روی نقاط ضعف مشتریان خود متمرکز شوید، تا بتوانید با تبلیغات و یا محتوایی که آگاهی از محصول یا خدمات شما را افزایش می دهند، آنها را هدف قرار دهید. شاید لازم باشد رویکرد هایی را به کار ببندید که باعث می شود افراد در مورد شما آگاهی پیدا کنند و سپس به آنها نشان دهید محصول شما چگونه می تواند زندگی آنها را ساده ترکند و یا در وقت و هزینه شان صرفه جویی کند.

سئو یک بازی مجموع صفر است، به این مناسبت پس اگر عبارات تجاری از طریق جستجوی ارگانیک را هدف قرار دهید، باید بدانید که همیشه رقابت وجود خواهد داشت. هیچ فرمول جادویی در اینجا وجود ندارد، و اگر فرصت اشخاص دیگر را بگیرید، آنها  هم به ظن زیاد فرصت شما را می گیرند.

به جای تمرکز بر رتبه بندی، که با توجه به تعداد عوامل الگوریتمی مانند مکان و شخصی سازی، شکننده و متغیر هستند، به تكرار تنخواه گذاری ارگانیک در رابطه با کانال های دیگر نگاه کنید، و در نظر بگیرید چه کار می توانید بکنید تا مطمئن شوید حداکثر سود را از جستجو ارگانیک بدست می آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *